David Dibosa
Dr. David Dibosa is curator en co-auteur van Post-Critical Museology: Theory and Practice in the Art Museum (Routledge, 2013). Hij doorliep Girton College in Cambridge en behaalde zijn PhD kunstgeschiedenis aan Goldsmiths, University of London met het proefschrift Reclaiming Remembrance: Art, Shame and Commemoration. In de jaren 1990 stelde David diverse publieke kunstprojecten samen, waaronder het billboard-project In Sight In View in Birmingham City en een beeldenpark in de Engelse West Midlands. In de periode 2004-2008 was hij hoofddocent Kunsttheorie aan Wimbledon College of Art, University of the Arts London. Hij doceert daar nog altijd Museologie en is werkgroepleider bij de Master Curating & Collections aan Chelsea College of Arts.
Onder zijn publicaties zijn: ‘Cultural diversity: politics, policy and practices. The case of Tate Encounters’ in Museums, Equality and Social Justice (Eds., Sandell, R. en Nightingale E.,). Mede s Dewdney, A. en Walsh, V., Routledge, London, 2012, pp. 114-124. ‘Cultural Inequality’ in Beyond Cultural Diversity: The Case for Creativity, Appignanesi, R., (ed.), co-auteur met Dewdney, A., and Walsh, V., Third Text, London, 2010, pp. 81-91. ‘The Use of Studios: Television, Art Practice and the Visual Strategies of Gilbert & George, in Sexualities, Sage Publications, London, 2009, pp. 251-262.