Chris Evans
Chris Evans (1967, UK) woont en werkt in Londen. Zijn werk wordt gekarakteriseerd door de realisatie van ongevraagde opdrachten en ontwikkelt zich door gesprekken met mensen uit verschillende werkvelden – personen die geselecteerd zijn op hun symbolische of publieke rol. Recentelijk waren dit bijvoorbeeld de directeuren van een luxe juweliersbedrijf, de redactie van de krant ‘Morning Star’ en leden uit de internationale diplomatengemeenschap. Samenwerkingen raken verwikkeld op onzichtbare paden die langs consulten en onderhandelingen leiden, terwijl sociale processen uitkristalliseren in kunstobjecten. Recente tentoonstellingen zijn onder andere solopresentaties in PRAXES (Hat, Hat Hat, Uniform) 2015; Markus Luettgen, Keulen (2015); Project Arts Centre (Clerk of Mind, 2014), Piper Keys (Untitled (Drippy Etiquette), 2014); The Gardens, Vilnius (CLODS, Diplomatic Letters, 2014); Juliette Jongma, Amsterdam (CLODS, Diplomatic Letters, 2012); Luettgenmeijer, Berlijn (Goofy Audit, 2011); Marres, Maastricht (The Cell That Doesn’t Believe In The Mind That It’s Part Of, 2010); Mala Galerija, Ljubljana (I Don’t Know If I’ve Explained Myself, 2010); Objectif Exhibitions, Antwerpen (Take A Bureaucratic Bow, 2009); Galerie Juliette Jongma, Amsterdam (Point at it, like a farmer at a pig, 2008), and Lüttgenmeijer, Berlijn (What’s the point of a revolution without copulation, copulation, copulation, 2008). In 2007 volgde hij een residentieprogramma in Artspace, San Antonio, wat resulteerde in een solotentoonstelling en een serie kunstwerken met de titel As Simple As Your Life Used To Be, die in The British School in Rome tot stand kwam.