Orchestrating Engagement. An Art Visit in 4 Acts gepresenteerd door Class of ’16
15:00–18:30
De deelnemers van Studium Witte de Withs Class of ’16 nodigen u van harte uit voor Orchestrating Engagement: An Art Visit in 4 Acts.
Hoe betrokken voelen we ons nog bij kunst als we een white cube ruimte zoals Witte de With binnengaan? Brengt het versnellen van de maatschappij waarin we leven onze betrokkenheid met kunst in gevaar? Is het mogelijk om onze focus op het kunstobject te versterken door verschillende omstandigheden te manipuleren zoals groepsdynamiek, tempo, omgeving en het activeren van andere zintuigen dan zicht? Doe mee met ons test-panel, waarmee we in vier etappes gezamenlijk experimenteren met en vorm geven aan alternatieve wijzen van betrokkenheid.
Programma:
1e Akte – Lezing en Slow Walk door Dr. Katja Kwastek
2e Akte - Ontspanning
3e Akte – Ritmische Audio-tour
4e Akte - Diner
Let op:
Dit Class of ’16 programma wordt aangeboden aan een gelimiteerde groep bezoekers. Actieve participatie en betrokkenheid is een belangrijke basis voor de collaboratieve, onderzoekende aard van deze experimenten op het gebied van museumeducatie. Bij reservering rekenen we op uw komst.
Over Witte de With Class of ’16
Studium Witte de With Class of ’16 is een peer-to-peer gedreven, educatief initiatief van Witte de With Center for Contemporary Art. Elk jaar onderzoekt een selecte groep studenten van partnerinstellingen gezamenlijk de mogelijkheden van kunst en kunsteducatie om een brug te slaan tussen het werkveld en de curricula in het hoger onderwijs. De deelnemers vormen een co-programmeringsteam van en voor studenten, dat een rijk overzicht wil krijgen van de culturele en politiek ecologie van onze tijd.
Parallel aan de events van Class of ‘16 onderhouden de studenten een blog waar zij regelmatig relevante artikelen en onderzoeksmateriaal op publiceren: http://wdwclass16.tumblr.com/
Class of ’16: Lila Athanasiadou (TU Delft), Lauren Brand (Willem de Kooning Academy), Angelica Falkeling (Piet Zwart Institute), Rosa de Graaf (Leiden Universiteit), Luca Menesi (Piet Zwart Institute), Jan Siebold (Erasmus University College), Chloë Neeleman (Erasmus Universiteit Rotterdam), Dimitris Poteas (Universiteit van Amsterdam), Clarisse Russel (Erasmus Universiteit Rotterdam) en Natasha Taylor (KABK Den Haag).