NL EN

Class of '18 presenteert: A Playful Practice Seminar

De deelnemers van Studium Witte de With Class of '18 nodigen u uit voor hun eerste, try-out event: A Playful Practice Seminar. Instrumental Thoughts On Bodies Performing.

Dit interactieve seminar zoekt en bevraagt de verbanden tussen de muzikant, het instrument en de omgeving in het verlengde van de Kunsthalle For Music (26 januari 2018 - 3 maart 2018), een project dat de mogelijkheden van muziek in de context van een kunstinstelling herziet. Zijn de muzikant en zijn instrument één, en in hoeverre is het maken van muziek vergelijkbaar met optreden? A Playful Practice Seminar reageert op deze gedachtegangen.

Dr. Luc Nijs, postdoctoraal onderzoeker bij IPEM, Universiteit van Gent, zal zijn onderzoek over de relatie tussen muzikant en instrument bespreken, en welke invloed deze relatie uitoefent op de uitvoering van muziek. Onder begeleiding van leden van het ensemble van Kunsthalle For Music zal er gezamenlijk gediscussieerd worden over deze relatie in het kader van de huidige tentoonstelling. Bereikt het, zoals het manifest van Ari Benjamin Meyers luidt, "a dissolution of performer and audience, or rehearsal and performance?" En als men kan spreken van een 'ontbinding', hoe en voor wie geldt deze dan?

A Playful Practice Seminar nodigt zowel muzikanten als muziekliefhebbers uit. Na de discussie is er tijd om het ensemble te horen spelen, zodat hetgeen waarover gesproken is, kan worden ervaren.

Programma

11:00 - 11:30: Seminar door Luc Nijs
11:30 - 12:00: In gesprek met Jackson Moore en Pau Marquès i Oleo van het Kunsthalle For Music ensemble.
12:00 - 13:00: Koffie en repetitie ensemble
Vanaf 13:00: Mogelijkheid om Kunsthalle For Music te bekijken (gratis toegang voor bezoekers van het event)

Gratis bijeenkomst, maar beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Tickets reserveren via ticketlink.

Over Class of '18

Studium Witte de With Class of '18 is een peer-to-peer gedreven educatief initiatief van Witte de With Center for Contemporary Art. Elk jaar onderzoekt een selecte groep studenten gezamenlijk de mogelijkheden van kunst en kunsteducatie om een brug te slaan tussen het werkveld en de curricula in het hoger onderwijs. In reactie op hun onderwijs en de programmering van Witte de With, vormen de deelnemers een co-programmeringsteam en ontwikkelen zij programma's voor en door studenten.

Class of '18: Marjolijn van den Berg (Piet Zwart Instituut), Honey Jones-Hughes (Piet Zwart Instituut), Sophie Mak-Schram (Universiteit Leiden), Giulia Notarpietro (Erasmus University College), Esther Schaminée (AKV | St. Joost Breda), Damiët Schneeweisz (Leiden University College), Szu-Yi Wang (Piet Zwart Instituut), June Yu (KABK Den Haag).

Over Studium Witte de With

Class of '18 maakt onderdeel uit van Studium Witte de With, het hoger onderwijs platform voor kunst en theorie van Witte de With Center for Contemporary Art. Studium Witte de With dient als katalysator om verschillende gebieden van kennis te overbruggen in het hoger onderwijs. Het presenteert lezingen, debatten, workshops, en andere programma's in samenwerking met partnerinstellingen, om het programma stevig te verankeren in de curricula van academies en universiteiten.

Deelnemers

Verwante items

back