Benedict Seymour
Benedict Seymour is schrijver, kunstenaar en filmmaker. Hij was in de periode 2003-2008 plaatsvervangend redacteur van Mute Magazine. Als onderdeel van The London Particular (met David Panos) maakte hij twee baanbrekende films over gentrificatie en regeneratie in Londen - The London Particular (2003) en The Occupation (2001). Hij schreef uitgebreid over de roofzuchtige kanten van het hedendaagse kapitalisme. Zijn muzikale projecten Antifamily en Petit Mal verkennen de ‘gefinancialiseerde’ creatieve economie door middel van zelfkritisch artistiek onderzoek. Samen met Melanie Gilligan bracht hij albums en soundstracks uit: Crisis in the Credit System, 2008; Popular Unrest, 2014 en The Common Sense, 2016. Zijn muziek is in diverse films opgenomen, zoals Moderation (Anja Kirschner, 2016). Hij werkt aan muziek voor een opera-filmherinterpretatie van Thomas Manns Doctor Faustus. Zijn film Dead the Ends (2016) ‘non-reproduceert’ Le jetée door Chris Marker, vertoond op de ICA in 2015. Hij doceert Beeldende Kunsten aan het Critical Studies Masterprogramma aan Goldsmiths, Londen.