Robert Flack
Robert Flack (1957-1993, Canada) studeerde aan de York University. Na zijn afstuderen in 1980 werkte hij bij Art Metropole, en assisteerde in meerdere projecten van General Idea, waaronder FILE Megazine. Flack werkte met schilderkunst, mixed-media, en fotografie in het bijzonder. Tijdens de jaren ’80 stelde hij tentoon in Canada bij kunstenaarsinitiatieven, tentoonstellingsruimtes, Cold City Gallery kunstenaarscollectief en de S.L. Simpson Gallery. Rond 1990 stelde hij internationaal tentoon in Parijs, Barcelona en Amsterdam, en werd vertegenwoordigd in New York (Feature Inc.) en in Toronto (Garnet Press). Zijn werk wordt gekenmerkt door zijn gebruik van psychedelische kleuren, spirituele onderwerpen en de relatie met het lichaam. De diagnose als HIV patiënt in de vroege jaren ’90 en de hiermee gepaard gaande confrontatie met zijn eigen sterfelijkheid hadden een grote invloed op zijn werk, dat te zien was in de reizende groepstentoonstelling Corpus Part II gecureerd door Bruce Grenville in 1993 in de Mendel Art Gallery in Saskatoon. Datzelfde jaar vond er een solotentoonstelling van zijn werk plaats in het MacDonald Stewart Art Centre, gecureerd door Nancy Campbell. In 1997 maakte Flack’s werk deel uit van de tentoonstelling Rococco Tattoo: The Ornamental Impulse gecureerd door Philip Monk in Toronto Art in de Power Plant. In 1999 eerde de National Gallery of Canada Flack’s werk ter herdenking van A Day Without Art, december 1999 – januari 2000.