Ayesha Hameed
Ayesha Hameed's bewegend beeld, performance en geschreven werk onderzoeken hedendaagse grenzen en migratie, en visuele culturen van de Black Atlantic (de culturele erfenis van de trans-atlantische slavernij). Haar projecten Black Atlantis en A Rough History (over de vernietiging van vingerafdrukken) zijn internationaal uitgevoerd en tentoongesteld. Ze is mederedacteur van Futures and Fictions (Repeater 2017) en is momenteel programmaleider voor de MA in Contemporary Art Theory aan de afdeling Visual Cultures van Goldsmiths University of London, UK. Recente tentoonstellingen zijn onder meer Liverpool Biënnale (2020); Göteborg Biënnale, Zweden (2019); Lubumbashi Biënnale, Democratische Republiek Congo (2019); en Dakar Biënnale, Senegal (2018). Ze is momenteel co-programmaleider van de PhD in Visual Cultures aan Goldsmiths University of London. Haar publicaties omvatten Futures and Fictions (co-edited with Simon O'Sullivan and Henriette Gunkel Repeater, 2017), Visual Cultures as Time Travel (with Henriette Gunkel Sternberg, 2018); en bijdragen aan Forensis: The Architecture of Public Truth (Sternberg Press, 2014), We Travelled The Spaceways (Duke University Press, 2018), en Unsound/Undead (2018).